Bine ati venit

Cum stii ca iti conduci copilul catre succes ?

Posted By admin on January 4, 2017

“Succesul nu este cheia fericirii.
Fericirea este cheia succesului.
Daca iti place ceea ce faci,
vei avea succes. “
Albert Schweitzer

Succesul este perceput diferit de fiecare dintre noi, in functie de sistemul nostru de valori.

Chiar daca lumea in care traim incearca sa ne imprime ca succesul inseamna notele de la scoala , pozitia intr-o companie sau cat de mult citesti si te perfectionezi , de nenumarate ori nu te simti implinit insa nu renunti pentru ca te intrebi ce vor crede ceilalti despre tine ?

“Ceea ce alți oameni vor crede …” este una dintre cele mai frecvente preocupări pe care le văd la oamenii care cred ca valoarea lor personala este încă  masurata prin ceea ce trebuie să arătăm ca am făcut – bunuri materiale, examenele pe care le-am luat , scolile pe care le-am absolvit,proprietatile câștigate, certificatele obtinute , obiectivele atinse etc.

In concluzie  factorul  determinant al succesului este gradul în care o persoană este validată și aprobată de  alții sau de societatea in care traieste.

Dacă nu se încadrezi  în niciuna dintre aceste categorii, atunci ești binecuvântat!

Modelul tradițional de succes este atât de adânc înrădăcinat în psihicul colectiv incat e greu , poate fi incredibil de dificil să scapi de el. Este ca una dintre  petele alea persistente care pur și simplu nu o poti scoate , indiferent de cât de mult ai frecat sau ce solutie miracol ai folosit.

Cand am decis sa ma fac psihoterapeut am auzit frecvent  intrebari de felul asta :

“Cum ai de gând să iti câștigi existența din asta?”

“Cine crezi ca va veni la tine sa iti spuna  lucruri intime ?”

“Tu ce speri să castigi din asta?”

“Spune-mi cum poți justifica alegerea  asta?

“Ai înnebunit?”

Adevărul este că, uneori, când urmărim sa schimbam ceva cei din jurul nostru sunt speriati , nu ne mai recunosc.

Cel mai adesea apropiatii  doresc să rămână cu ceea ce este familiar pentru ca ei nu isi doresc schimbarea .

Ar fi bine de acceptat ca noi nu decidem cine vine și cine pleacă din viata noastra . Putem fi autentici doar  pentru noi înșine . De fapt, singurul lucru pe care il putem alege, este cum sa  trăim noi .

Vad parinti care pun presiune pe copiii lor sa obtina rezultate sclipitoare la scoala dar nu ii cunosc – nu stiu ce le place , ce iubesc , ce vise au .

Raiul copilul vostru  este în interiorul lor  - lăsați-l să strălucească …

“Viata voastra este determinată nu atât de mult de ceea ce alergi sa obtii ci  de  atitudinea pe care o ai fata de viață; nu atât de mult de ceea ce se întâmplă cu tine, cat de modul în care mintea ta se uită la ceea ce se întâmplă”, spune  Kahlil Gibran

Ma intreb de ce cred parintii ca stiu ce e cel mai bine pentru copii lor ? Oare de ce nu vor sa stie nimic despre ce e inauntrul lor ?

Oare de ce nu primim de la parintii nostri mesajul : Tu esti de ajuns! Exact așa cum ești.

Camelia Dragomirescu

Cu ce am inceput anul asta ?

Posted By admin on January 2, 2017

Ei , uite ca am mai trecut intr-un an .

Sunt in 2017 si privesc asa cu drag cum oamenii isi fac urari de bine si isi fac promisiuni lor . Promisiuni de schimbare de parca schimbarea ar fi un eveniment nu un proces.

Si apoi dezamagirile . …

Ca nu m-am tinut de promisiune , ca nu am vointa sa fac ce mi-am propus.

Repet – schimbarea obiceiurilor nu este un eveniment , nu are legatura cu trecerea intr-un nou an , e un proces cu etape , cu efort .

Daca privim in istorie acest obicei de a ne pune dorinte la cumpana dintre ani vine de la babilonieni. La inceputul fiecarui  nou an ,  ei isi doreau sa fie mai buni si mai intelepti. Doar atat .

Asa cum nici la ei dorintele nu deveneau obligatoriu realitate nici la noi nu vor deveni toate.

La miezul noptii nu am putut sa imi pun nici o dorinta . Mintea mea era prea preocupata sa fie recunoscatoare pentru ca am primit pana acum .

Ma gandeam ca sunt recunoascatoare pentru ca :

-nu ma mai gandesc aproape deloc la spun ceilalti despre mine ;

- simt compasiune pentru mine si pentru copilul care am fost;

- nu ma las coplesita de sentimentul de neputinta si de apatie;

- lupt cu fricile  mele neintemeiate si nu ma mai gandesc  la ce-mi  lipseste;

-imi dezvolt intuitia  si increderea in semenii mei ; fac inca efort sa nu mai vreau certitudini , sa ma vindec de nevoia de a avea certitudini;

- imi dezvolt creativitatea , nu ma mai compar cu altii;

-rad mai mult , ma joc mai mult ;

-ma dedic doar muncii care imi place si nu mai conformez asteptarilor celorlalti.

Chiar daca, in anul care a trecut, cativa oameni au decis sa se indeparteze de mine ii respect si sunt bucuroasa ca am drumul meu unde intalnesc o multime de oameni noi si interesanti .

Va doresc si voua sa va implicati in propria viata , fiind constienti de valoarea voastra proprie . Sau cum spun eu  unora dintre voi – Ramaneti in treaba voastra !

De ce nu suntem toti fericiti de Craciun ?

Posted By admin on December 23, 2016

Luna decembrie este luna plina de sarbatori si se presupune ca e si plina de bucurie.

Din pacate exista un numar de oameni ,uneori chiar din apropierea noastra, care sufera de ceea ce psihologii numesc tristetea de sezon (SAD- Sezon Affective Disorder) .

Mulți oameni nu sunt conștienți de acesta forma de depresie sezonieră sau nu au fost niciodată afectati de aceasta personal.

Poate sa apara in orice vacanta insa este mai des intalnita in perioada in care sunt  sărbătorile din decembrie.

 

STATISTICA RAPORTATA DE STUDII ASUPRA SĂNĂTATII MINTALE DIN AMERICA ( sursa :  http://www.800charitycars.org) arata ca :

 

  • SAD apare la persoane cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani.

  • SAD se găsește în mod predominant la femei- 3 din 4 suferinzi fiind femei.

  • SAD apare cu precadere  în emisfera de nord și de sud, dar este extrem de rara la  persoanele care locuiesc în limita de 30 de grade latitudine a ecuatorului.

  • Gravitatea acestei boli variază de la o persoană la alta și depinde de vulnerabilitatea persoanei  și  de pozitia geografica.

Simptome ale SAD

 

  • Starea de tristete este mereu prezenta . Cred ca cel mai bine aceasta senzatie este descrisa aici :

“Cred ca e ceva in neregula cu mine , Linus. Vine Craciunul si eu nu sunt bucuros. Nu simt asa cum ar trebui sa simt ” – Charlie Brown ,A Charlie Brown Christmas

  • Nivelul de energie este mai scazut decat de obicei

  • O pofta disperata de carbohidrati

  • Sentimentele de disperare sunt  predominate

  • Iritabilitate

  • Cei care suferă de anxietate pot avea tendinta sa devina mai retrasi social

  • Dificultati de concetrare

  • Insomnie

  • Pierderea poftei de mâncare

  • Pierderea  bucuriei pentru  lucruri pe care odinioară le facea cu placere

Opțiuni de tratament

  • Grup de sprijin
  • Psihoterapie
  • Medicamente
  • Terapia cu lumină

Lucruri care le puteți face pentru a vă ajuta:

 

  • Intra într-o rutină structurată!

  • Mânanca  la aceeași oră în fiecare zi , incearca sa dormi cat de mult pe timp de noapte.

  • Fa sport cat de des poti ,  de multe ori. Acesta te va scuti de stres  și va crește nivelul de endorfine din creier, endorfine  care lucrează în același mod ca un anti-depresiv.

  • Ia legătura cu persoane care iti plac , ajunge sa socializezi chiar la nivel superficial.

  • Lumineaza-ti casa si  mediul de lucru cu culori mai calde , cauta  lumina naturala cat mai mult .

  • Păstreaza-te  motivat  și ocupat.

Iar pentru cei care sunt langa voi si va indeamna sa va luptati cu voi , sa va schimbati , am o recomandare: Nu ai control decat asupra ta si asupra a ceea ce alegi sa devii tu (ce ganduri , emotii si atitudini sa ai). Pe ceilalti nu poti decat sa ii accepti  …. sau nu si sa mergi mai departe .

Va doresc sa mergeti cu bine si fara tristete in 2017 si in anii care  vor veni !

Sa bem ? Sau sa nu bem …

Posted By admin on December 17, 2016

Citeam de dimineata o gluma pe facebook despre faptul ca in luna asta ficatul va fi pus la grea incercare  si ma gandeam la alcool despre care se stie destul de putin cand vine vorba de ce inseamna dependenta sau consumul problematic.

Dupa Institutul de Alcoolism al Statelor Unite, o persoana aflata la “risc” de a dezvolta probleme date de consumul de alcool este :

- un barbat care bea mai mult de 14 drinkuri/saptamana sau mai mult de 4 drinkuri intr-o ocazie

- o femeie care consuma mai mult de 7 drinkuri/saptamana sau mai mult de 3 drinkuri intr-o ocazie

-  o persoana in varsta care bea mai mult de 7 drinkuri/saptamana sau mai mult de 1 drink intr-o ocazie

Un drink = 12 g alcool pur, respectiv

1 sticla de bere de 330 ml

– 1 pahar de vin de 200 ml

– 1 paharel de bauturi spirtoase de 40 ml

Desi multi credem ca schimbarea comportamentala cand vine vorba de o dependenta – si ma refer aici la dependenta de alcool – este facila si ca omul are nevoie doar de vointa lucrurile stau mult diferit.

Schimbarea este un proces lung care implica mai mult decat vointa .

STADIILE CICLULUI SCHIMBARII (conform studiilor efectuate de   Prochaska si DiClemente) presupun  parcurgerea , deloc usoara a urmatoarelor etape :

1. Precontemplarea – persoana nu ia in considerare posibilitatea schimbarii sau nu vrea sa-si schimbe comportamentul: este “luna de miere” a adictiei, cand doar efectele placute ale comportamentului sunt luate in considerare, in timp ce consecintele neplacute sunt complet ignorate.

2. Contemplarea – persoana incepe sa fie constienta si de efectele negative, neplacute, sa fie ingrijorata si sa ia in considerare posibilitatea schimbarii; este ambivalenta si nesigura in raport cu schimbarea.

3. Decizia/prepararea – schimbarea incepe sa fie vazuta ca o necesitate, deoarece se resimt din ce in ce mai mult efectele neplacute. Planifica sa realizeze schimbarea in viitorul apropiat, dar nu e inca hotarat asupra ceea ce are de facut in continuare.

4. Actiunea persoana face pasi concreti spre realizarea schimbarii, dar acestia sunt deocamdata instabili (ex.: se implica intr-un tratament de specialitate, dar abandoneaza programul si reia consumul, urmand, ca dupa o scurta perioada, sa solicite, iar, ajutorul de specialitate)

5. Mentinerea – clientul si-a atins obiectivul propus  (incetarea completa a comportamentului indezirabil) si se concentreaza pe mentinerea noilor comportamente insusiste.

6. Recaderea – clientul experimenteaza recurenta simptomelor si in fata consecintelor decide ce are de facut in continuare : – reluare tratament sau reluare consum.

NOTA – trecerea de la etapele initiale ale ciclului schimbarii spre actiune si mentinere poate fi facilitata de terapeut prin folosirea Interviului Motivational si prin alcatuirea Balantei Decizionale