De ce nu suntem toti fericiti de Craciun ?

Posted By admin on December 23, 2016

Luna decembrie este luna plina de sarbatori si se presupune ca e si plina de bucurie.

Din pacate exista un numar de oameni ,uneori chiar din apropierea noastra, care sufera de ceea ce psihologii numesc tristetea de sezon (SAD- Sezon Affective Disorder) .

Mulți oameni nu sunt conștienți de acesta forma de depresie sezonieră sau nu au fost niciodată afectati de aceasta personal.

Poate sa apara in orice vacanta insa este mai des intalnita in perioada in care sunt  sărbătorile din decembrie.

 

STATISTICA RAPORTATA DE STUDII ASUPRA SĂNĂTATII MINTALE DIN AMERICA ( sursa :  http://www.800charitycars.org) arata ca :

 

  • SAD apare la persoane cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani.

  • SAD se găsește în mod predominant la femei- 3 din 4 suferinzi fiind femei.

  • SAD apare cu precadere  în emisfera de nord și de sud, dar este extrem de rara la  persoanele care locuiesc în limita de 30 de grade latitudine a ecuatorului.

  • Gravitatea acestei boli variază de la o persoană la alta și depinde de vulnerabilitatea persoanei  și  de pozitia geografica.

Simptome ale SAD

 

  • Starea de tristete este mereu prezenta . Cred ca cel mai bine aceasta senzatie este descrisa aici :

“Cred ca e ceva in neregula cu mine , Linus. Vine Craciunul si eu nu sunt bucuros. Nu simt asa cum ar trebui sa simt ” – Charlie Brown ,A Charlie Brown Christmas

  • Nivelul de energie este mai scazut decat de obicei

  • O pofta disperata de carbohidrati

  • Sentimentele de disperare sunt  predominate

  • Iritabilitate

  • Cei care suferă de anxietate pot avea tendinta sa devina mai retrasi social

  • Dificultati de concetrare

  • Insomnie

  • Pierderea poftei de mâncare

  • Pierderea  bucuriei pentru  lucruri pe care odinioară le facea cu placere

Opțiuni de tratament

  • Grup de sprijin
  • Psihoterapie
  • Medicamente
  • Terapia cu lumină

Lucruri care le puteți face pentru a vă ajuta:

 

  • Intra într-o rutină structurată!

  • Mânanca  la aceeași oră în fiecare zi , incearca sa dormi cat de mult pe timp de noapte.

  • Fa sport cat de des poti ,  de multe ori. Acesta te va scuti de stres  și va crește nivelul de endorfine din creier, endorfine  care lucrează în același mod ca un anti-depresiv.

  • Ia legătura cu persoane care iti plac , ajunge sa socializezi chiar la nivel superficial.

  • Lumineaza-ti casa si  mediul de lucru cu culori mai calde , cauta  lumina naturala cat mai mult .

  • Păstreaza-te  motivat  și ocupat.

Iar pentru cei care sunt langa voi si va indeamna sa va luptati cu voi , sa va schimbati , am o recomandare: Nu ai control decat asupra ta si asupra a ceea ce alegi sa devii tu (ce ganduri , emotii si atitudini sa ai). Pe ceilalti nu poti decat sa ii accepti  …. sau nu si sa mergi mai departe .

Va doresc sa mergeti cu bine si fara tristete in 2017 si in anii care  vor veni !

About The Author

admin

Comments

Leave a Reply