De ce este necesara colaborarea si cooperarea familie- scoala ?

Posted By admin on January 13, 2019

Cercetarea empirică a generat multe cunoștințe despre factorii și mecanismele  importante in dezvoltarea unei relații  sanatoase a copilului cu mediul in care traieste .

Observarea si dezvoltarea urmatoarelor aspecte este foarte importanta :

-  Modul de abordare și gestionare a unui factor de stres sau a unor factori de risc, întrebarea decisivă fiind dacă, copilul doar reacționează sau acționează .

-  Tendință  crescuta  față de evitarea problemelor sau de fatalism si dimunarea acestei tendinte

-  Cogniții pro  auto-eficacității și stimei de sine

- Disponibilitatea unei persoane stabile și demne de încredere din punct de vedere emoțional în copilărie este factor pozitiv in dezvoltarea armonioasa a personalitatii

-  Relații emoționale stabile , experiență pozitivă în comunicarea socială cu alte persoane (extra-familiale), inclusiv o rețea de sprijin social de dimensiune funcțională  precum și satisfacție cu diferitele tipuri de sprijin primite.

-  Caracteristicile temperamentale care favorizează autocontrolul în general, dar și în situații de criză acută care promovează și o relație generală necomplicată între copil și părinte, chiar dacă ambii părinți sunt în discordie cronică

- Abilitatea copilului de a accepta întârzierea satisfacerii dorintelor (amanarea gratificatiei)

- Curiozitate, motivație și bucurie în comportamentul explorator la un copil, precum și motivația de a observa și asculta

-  Un climat educațional deschis orientat spre obținerea autonomiei

- Comportament social adaptat  în ciuda prezentei stresului cronic; helpfulness; popularitate cu colegii și asumarea responsabilității pentru frați și, uneori, pentru părinți bolnavi, de exemplu.

Astfel vom avea obiectivele necesare unui  model educational care va avea drept scop înțelegerea copingului și rezilientei.

Scoala si familia pot si este necesar sa colaboreze pentru a forma la copil si adolescent :

  • Credinte despre sine lume si viata
  • Atitudini pro -sociale si de ingrijire a mediului in care traieste
  • Curiozitate , imaginatie si bucuria de a explora
  • Comportamente adaptate la stress si de asumare a responsabilitatii
  • Resurse pentru a actiona in beneficiul lui si al celor apropiati .

 

 

About The Author

admin

Comments

Leave a Reply