MentalClas

Psihologi si psihoterapeuti in Pitesti

Crizele relationale acum …


   Apr 01

Crizele relationale acum …

De ce atât de mulţi angajaţi din România au relaţii amoroase la ...

In mod firesc ,fara criza COVID-19 , in viata noastra , in relatiile pe care le avem,  sunt crize :

-criza scopului in viata

-criza financiara-banii

-criza sexuala – lipsa atractiei,pasiunea si apartia copiilor

-criza luptei pentru putere –competitia , lupta unuia impotriva altuia

-criza despartirii-cea mai mare suferinta insa si cel mai mare potential de a evolua

Acum  aceste situatii se agraveaza si se vad mult mai clar.

De aceea cred ca ar fi util sa stim ca orice criza are o puternica componenta emotionala de care suntem sau nu vrem sa fim responsabili .

Pe parcursul dobândirii responsabilităţii emoţionale, cei mai mulţi dintre noi traversează trei stadii:

“SCLAVIA EMOŢIONALĂ” când ne considerăm responsabili de sentimentele altora;

“STADIUL NESUFERIŢILOR” în care refuzăm să  recunoaştem că ne pasă de sentimentele sau nevoile altora;

“ELIBERAREA EMOŢIONALĂ” în care ne asumăm întreaga responsabilitate pentru sentimentele noastre, dar nu şi pentru sentimentele altora, şi suntem conştienţi că nu ne putem satisface nevoile prejudiciindu-i pe alţii.

Cum ne simţim când nevoile noastre sunt satisfăcute?

Absorbit, afectuos, agreabil, alert, amabil, binevoitor, calm, dornic,drăgălaş, curios, emoţionat, entuziast, etc .

Cum ne putem simţi când  nevoile noastre nu sunt satisfăcute?

Abătut, agasat, contrariat, copleşit, cuprins de regrete, cuprins de remuşcări, decepţionat, enervat, îndurerat, etc.

Ar fi util pentru multi dintre noi sa completam listele de mai sus si sa le discutam cu cei din apropierea noastra , fie ca sunt ei copiii nostri , parintii nostri sau partenerii nostri de viata . Cand nu o facem avem reactii care nu se uita si , din pacate , nu putem sa le “stergem cu buretele”.

Reacţii posibile la mesaje negative:

1.Ne culpabilizăm

(Trebuia să fiu mai atent.)

2.Dăm vina pe alţii

(Nu ai nici un drept să spui asta…Eşti un egoist. )

3. Sesizăm nevoile şi sentimentele proprii

( Când spui despre mine că sunt cea mai rea persoană pe care ai cunoscut-o, mă simt jignită pentru că am nevoie să-mi fie recunoscute eforturile în ceea ce te priveşte);

4.Sesizăm sentimentele şi nevoile celuilalt

(Eşti supărat pentru că ai nevoie să ţin cont mai mult de sfaturile tale)

Ultimele doua sunt de dorit insa cati suntem invatati sa facem asa ?

Relatii la distanta. Cum le facem sa mearga? - Accept Romania

Si acum un mic test , doar pentru tine :

1. Pentru ce ti-ai da un premiu  in relatia ta actuala ?

2. Pentru ce ti-ai da un premiu intr-o  relatie pierduta?

3. Cum arata premiul tau? Descrie-l!!!

4. Ce din ce ai spus  e ceva ce ai auzit ca altii isi doresc ?

5. De ce ti-e cel mai rusine in relatiile pe care le-ai avut?

6. Dupa ce ai trait rusinea ai mai vrut relatia?

 

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply